עיצוב מטבח קטן

עיצוב מטבח קטן

עיצוב מטבח קטן | לא בכל הבתים יש מטבח גדול, אבל החלל הקיים גם אם הוא קטן, אמור לשרת ולשמש את בשלני הבית, כדי להכין אוכל לכל המשפחה, תוך ניצול כל האפשרויות לעבודה יעילה ונוחה בשטח הקטן.

עיצוב מטבח קטן יכול להיות גם בדירה של משפחה עם חמש נפשות וגם בדירת סטודיו, כאשר בעלי הבית והדרישות שלהם מהמטבח, הם שייקבעו כיצד הוא יתוכנן כדי להשיג את היעדים שלו.
כל התייחסות למטבח, ולא חשוב מה גודלו, דורשת את אותו תחקיר מול בעלי הבית.
יש צורך לעמוד על הציפיות שלהם מהמטבח ובהתאם לעצב להם אותו.

האם מבשלים יום בשבוע או חמישה ימים בשבוע?

כדי לתכנן עיצוב מטבח קטן חשוב מאוד לבדוק עם בעלי הדירה מה הדרישות שלהם מהמטבח. האם הם בשלנים חובבים שרוצים לבשל בו כל יום, או שהם מבשלים רק בסוף השבוע.
בנוסף חשוב להבין גם לאיזו רמה הם רוצים להביא את הבישול שלהם. אם הם חובבי בשר מעושן, אולי הם יוותרו על תנור אבל יחליטו להכניס מעשנת למטבח וזה אומר שצריך למצוא לה מקום.
אם הם מתכוונים לשטוף את הכלים ביד ומוותרים על מדיח לטובת אי מעץ באמצע המטבח, גם את זה צריך לקחת בחשבון.
עיצוב מטבח קשור קשר הדוק עם התפקוד של בעל הבית בתוכו ומותאם לצרכים שלו.

עיצוב מטבח קטן

עיצוב מטבח קטן שמתנהג כמו גדול

סוגיה נוספת שנדונה במסגרת עיצוב מטבח קטן, היא כמות אמצעי הבישול הדרושים למטבח כזה וגם סוגיהם.
כאשר מדובר למשל במטבח כפרי קטן, אז מעצב המטבח בוודאי ימליץ על רכישת כלי מטבח מנחושת או פליז אשר אפשר לתלות אותם, ולכן לא צריך מקום אחסון עבורם, והתלייה שלהם היא גם חלק מהעיצוב.
גם כמות כלי האוכל נלקחת בחשבון בתכנון הארונות, וגם מהו העיצוב שניתן לאחסן בו הכי הרבה בחלל הקטן. יש לומר כי עיצוב מטבח קטן שיתפקד כמו גדול, זו משימה הרבה יותר מורכבת מתכנון של מטבח גדול, שיש בו שפע מקום ואפשרויות אחסון.
כאשר מדובר במטבח קטן, הכי חשוב שהוא יהיה חכם ויאפשר להכין את כל המתכונים הגדולים עבור בני הבית.

עיצוב מטבחים קטנים שאלות נפוצות

מגזין עץ גאה להציג עצות מומחים למי שמחפש לעצב או לשפץ מטבח קטן. בהתחשב באתגרים הייחודיים שמציב שטח מוגבל, אנו מבינים שעיצוב מטבחים קטנים דורש תכנון מטבח קפדני ורעיונות חדשניים לעיצוב הבית. אז לפני הגעתכם לתכנון שווא לקרוא להלן תשובות לשאלות נפוצות של קולגות קבלנים, אדריכלים ומעצבי פנים בישראל.

  • מהם העקרונות העיקריים של עיצוב מטבחים קטנים? העקרונות העיקריים הם מיקסום ניצול נכון של החלל, הבטחת זרימת עבודה יעילה וביצוע בחירות עיצוביות היוצרות אשליה של גודל. זה כרוך בבחינת עיצוב פנים למטבח קטן, פתרונות אחסון ותאורה.
  • כיצד תוכלו למקסם את שטחי האחסון במטבח קטן? נצל שטח אנכי עם ארונות גבוהים ומדפים. יישום מדפים נשלפים, סוזנים עצלות ומגירות רב-שכבות יכול גם לעזור לנצל כל סנטימטר של שטח. אל תשכח את הפוטנציאל של מתלים צמודי קיר לכלים ותבלינים.
  • אילו צבעים עובדים הכי טוב עבור מטבח קטן? צבעים בהירים ונייטרליים, כגון לבנים, אפורים בהירים ופסטלים, יכולים לגרום למטבח להרגיש פתוח ומרווח יותר. אם אתה מעוניין במעט צבע, השתמש בו כמבטא ולא כצבע הראשי.
  • כיצד עלי לגשת לתאורה במטבח קטן? תאורה נכונה היא חיונית. תאורה שכבתית, המשלבת אורות אווירה, משימה ותאורות מבטא, תבטיח שהמטבח יהיה מואר היטב. תאורה מתחת לארון יכולה גם להאיר את משטחי השיש ולגרום לחלל להרגיש בהיר יותר.
  • האם יש טריקים ליצירת אשליה של יותר מקום במטבח קטן? בהחלט! שימוש במשטחים מחזירי אור כמו זכוכית או אריחים מבריקים יכול לגרום לחלל להרגיש גדול יותר. בנוסף, מדפים פתוחים ומזעור ארונות עליונים יכולים ליצור תחושה פתוחה יותר.

תוכן עניינים

צרו קשר לקבלת הצעה משתלמת

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

בניית בית עץ
בניית בית מעץ

בניית בית עץ  – בשנים האחרונות, ישראל רואה עניין הולך וגובר באורח חיים בר-קיימא מבחינה סביבתית, כאשר מספר הולך וגדל של אנשים פונים לבתי עץ

קרא עוד »